På dagbladet.no skriv Onar Åm om ånsdverks, populært kalla Intellectual Property. Han sammenligner det med fysisk eigedom, men overser at den mest fundamentale forskjellen er at åndsverk kan i dag kopierast uten kostnad, og det er ikkje tjuveri å kopiere. Du mister aldri noko om eg kopierer ei avisside du har lånt meg!
Viare seier han at ein bør ta betalt for radio, igjennom ei sinnrik DRM-løsning. Han overser dermed at radio er ein viktig reklamekanal, i tillegg til Ã¥ vere inntektskanal, for musikarane. Det er gull verdt Ã¥ bli spelt pÃ¥ radio, slik at folk legg merke til deg. Viare er radio svært ofte ein sekundæraktivitet – noko vi fÃ¥r med oss medan vi gjer noko anna. Køyrer bil, pÃ¥ jobben, pÃ¥ bussen, pÃ¥ kjøpesenteret, i senga før ein stÃ¥r opp… Eg kan godt høyre pÃ¥ radio i alle dei situasjonane, men eg gidd ikkje betale for det, utover det eg allereie gjer (skatteseddelen for NRK, reklame for P4/Kanal24). Eg trur ikkje eg er den einaste som tenkjer slik.
Innkreving av slik mikrobetaling som Onar taler for vil ogsÃ¥ bli eit teknisk helvete, mildt sagt. Korleis skal det gjerast? Kva om ein radio blir stolen? Kva vil hindre deg i Ã¥ kopiere lyden, i verste fall via analoge hullet? Dagens DRM-løsninger, og det faktum at folk laster ned filmer filma i ein kinosal, med vanlig kamera, tyder jo pÃ¥ at kvaliteten ikkje er sÃ¥ ekstremt viktig alltid…
Eg har derimot tru på å gje folk det folk vil ha: folk handla som gale fra allofmp3.com, sjølv om det var i ei legal gråsone, og kosta pengar. Men der fekk folk DRM-fri musikk i den kvaliteten dei ville, billegare enn CDen i butikken.
Hadde eg kunna laste ned ein CD på 5 minutt, i FLAC eller tilsvarande ope format, for under 10$, hadde eg aldri gidda å bruke piratkopiering. Kvifor innser ikkje platebransjen dette, og kvifor i helvete trur Onar Åm at han tener på å repetere platebransjen sine løgner?
Svaret du stiller på slutten av posten om hvorfor Onar Åm skal repeterer løgnene til platebransjen? Vel, svaret er jo ganske enkelt. De har faktisk ikke innsett at verden har gått videre, det er ikke slik det en gang var, nå er det forbrukerene som bestemmer det meste av markedet. Det alle glemmer å nevne når det gjelder plater og lignende media for å oppbevare musikk. Er 80-tallet og kassettene. Det har faktisk aldri vært så lett å kopiere musikk som da. Tror _alle_ hadde en dobbelkassettspiller på den tiden, men likevel tror jeg salget av kassetter gikk som varmt hvetebrød, selvfølgelig uten at jeg vet dette med sikkerhet.
Men over til selve saken, mimring om de gode gamle dager får vi ta en annen dag, Onar Åm etter disse uttalelsene burde få munnkurv av sine egne, dette forslaget er ikke bare dumt, lite gjennomtenkt og direkte idioti, men det er også forbrukerfiendtlig, og jeg vet i alle fall at _jeg_ ikke vil benytte meg av et slikt idiotisk påfunn. Da vil jeg heller la være å bruke Radioen som et medium.
Nå er jeg så rar at jeg faktisk kjøper den musikken jeg liker, har dog enda ikke kjøpt den via iTunes eller annet onlinemedia, mest pga at kvaliteten har vært, det som best kan beskrives som, ræva! Dernest kommer de fleste utrolig teite DRM-løsninger de forskjellige selskapene har insistert på å benytte seg av, og da gjerne DRM-løsninger som gjør musikken dårligere.
Kaller han seg forfatter nå? På bloggen hans på dagbladet kaller han seg Entreprenør. På forskning.no står det at han er teknolog.
Uansett, mannen er DLF-er og objektivist, han har med andre ord ikke bakkekontakt…
DLF som i Det liberale folkeparti?
Riktig.
Såvidt jeg har forstått i hvert fall, det han skriver korrelerer i hvert fall veldig med DLF.
Artig. Da kan vi altsÃ¥ avskrive dei som nutjobs… Iallefal i denne samanhengen.
Artig nok er venstre og Rødt! einaste to partia som har (i mine auge) fornuftig politikk på dette feltet. Resten av partia har jo ikkje tatt standpunkt til opphavsrettslovgjevinga såvidt eg har fått med meg.
Venstre er ogsÃ¥ einaste partiet som har profilert seg pÃ¥ personvern… SÃ¥ om nokon no kunne bli kvitt Sponheim som leiar i venstre…